Sunday, December 5, 2010

Let Support "Stop Child Abuse" Campaign

Assalamualaikum minna!

comel kan baby?



Tapi nape perlu macam ni?


Several types of child abuse


Memanglah diorang diusia mengenal dunia ni nakal-nakal sket. Ada yang pendiam, ada yang active, HYPER-active. Kadang-kadang geram gak dengan budak-budak yang susah nak faham kalau orang larang, tapi BERSABARLAH....

"Wahai hamba-hambaKu yang beriman! Bertaqwalah kepada Tuhan kamu. (Ingatlah) orang-orang yang berbuat baik di dunia ini akan beroleh kebaikan (yang sebenar di akhirat). dan (ingatlah) bumi Allah ini luas (untuk berhijrah sekiranya kamu ditindas). Sesungguhnya orang-orang yang bersabarlah sahaja yang akan disempurnakan pahala mereka dengan tidak terkira". (Az-Zumar:10)


Rasulullah SAW pernah bersabda yang bermaksud : "Seseorang yang tidak mempunyai perasaan kasih sayang kepada orang lain,maka orang itu tidak layak mengharapkan kasih sayang daripada orang lain untuknya" -Rasulullah SAW pernah berpesan lagi,sabda baginda yang bermaksud : "Kasihanilah orang yang dibumi,nescaya penduduk di langit akan mengasihanimu" -Rasulullah meringkaskan sembahyangnya apabila ada anak kecil menangis,supaya si ibu yang berjemaah dapat menguruskan anaknya itu.

Sungguh kasihan orang-orang yang suka mendera ni. Kemungkinan, diorang ni ada mentality disabalitiess tak? Besar gak kemungkinan tu kan. Bagi diorang, kids yang lemah dijadikan object untuk melepaskan segala-galanya...nak lepas rasa marah, geram, benci, nafsu kat kanak-kanak dengan memukul, merendah-rendahkan ability diorang dan macam-macam lagi la penderaan yang datang dari jiwa dan hati busuk manusia-manusia yang lupakan TUHAN ni.

Dia bilang dengan mendera dapat tenangkan perasaan? SAYA JAMIN 200% TIDAK.

"Ketahuilah dengan mengigati Allah hati menjadi tenang" (Surah Ar-Raad: 28)


To support this campaign you guys are invited to join unicef by clicking on the picture below. Get on board guys! Show you generosity. Even Rasulullah S.A.W do love kids and always being kind. As He is our prophet, come on muslims all around the world! The true love for Rasulullah S.A.W is by following his sunnah.

Uaa



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...