Showing posts with label random. Show all posts
Showing posts with label random. Show all posts

Sunday, May 15, 2011

Life in a day

Assalamualaikum.

Hi, it's me izzati.
I'm just bored to death, feel like nothing interesting to do and yeah,
maybe the consequence of listening lazy song. hye bruno mars,
today I don't feel like doing anything, but I have just finished my Housework like tidying up bedroom, spare leisure time at garden, talking to the plants,, pokok2 while watering them. sweep sweep sweep, but still habuk left here and there. oh gosh, banyaknye habuuk, kotor udara sekarang ni. I love spending time at the kitchen, oh umie, can you decorate it to be more attractive or modern style? haha idk why i like kitchen, food maybe.



watching movie pun cam dah takde interest dah, reading comics quite boring lately. It's all about love story..bored bored bored.. Keith, please produce more lawak kampus :)

one more, team medical dragon, hanging je manga dye..nak beli katne sambungan TMD? anyone knows? tell me tell me..

Oke, I just found this video and it's quite interesting. Beautiful done, nice short animation!




psst ; you know what, it's end up like this


Monday, May 2, 2011

smile.... :)


yeay! jumpe font yang kutunggu2
jumpe font ni kat sinie

biasa download kat da font, tapi kt sini xjmpe pon font kat atas tu

selamat bershopping di gedung2 font ;)

Monday, January 17, 2011

Jom pi RFC





Yeay yeay!
ops..Salam all ....best kan ayam kat atas tu..yummy

terlebih excited homo sapien yg sedang menaip ini setelah mengetahui bahawasanya Terengganu pon dah ada RFC (Raddix Fried Chicken). This is a good news for a person which cannot go well with ordinary 'chicken'. haha ayat, sengal. Okeh, ayam radix special you know..sebabnya ia ayam organic! Most of us well-known with organic-veggie,fruits, but now we have organic chicken in town! This radix's chicken is no-ordinary [haha] cuz organic farmers will ensure their chickens reared as naturally as possible without using any 'injection' , Genetically Modified Feedstuff (GMOs), etc which may lead to further,next health problemss consequence of eating it.


This organic chicken also must be fed with organic grain which is free from any artificial fertilizer or sprays [pesticide] using. And also, this radix chicken have been slaughtered in accordance with halal procedure :) . Why not just trying out this new moslem products while supporting them.


jom sergah!

Restoran Radix Fried Chicken (RFC) Kuala Terengganu
LOT 4232 (G/F) WISMA CHUA AH KEE
OFF JALAN SULTAN ISMAIL/JALAN TOK LAM
20200 KUALA TERENGGANU
TERENGGANU DARUL IMAN
NO TEL: 09-6309527 / 09-6409528

(Lokasi RFC: Belakang Stadium Kuala Terengganu dan bersebelahan HPA Cawangan Kuala Terengganu)

Waktu Operasi: 10 pagi – 10 malam




Thursday, November 18, 2010

Untuk apa blog?


Assalamualaikum minna~!

cam beku, xdek idea nk cakap ape walau banyak mende nak coretkan disini
kadang2 terfikir gak ape fungsinya blog ni? Kenape buat blog sebenarnya? hermm setiap orang ada pandangan masing-masing tentang blog. Sesetengah orang jadikan blog sebagai tempat luahan perasaan, mungkin dengan menulis kat blog ni boleh mereleasekan ketensionan kalih.

Saya rasa, blog ni bagi saya tak lain dan tak bukan...sama ngan orang lain jugak tuk simpan article-article yang best sebagai peringatan pada diri sendiri. Mungkin dari sini boleh saya amalkan "islah nafsak wad'u ghairak" yang membawa maksud "perbaikilah dirimu dan serulah orang lain".

Segala entry dalam blog ni mungkin kebanyakannya adalah hasil karya orang lain dan insha'Allah saya akan credits to them. Saya selesa update tentang apa yang sedang berlaku disekeliling ini, untuk mengigatkan diri agar sentiasa mengikut jalan yang benar kerana kita kan tersangatlah mudah untuk rebel ..maaflah kalau ada yang tidak bersetuju..saya akan cuba perbaiki.

Tuesday, November 16, 2010

Sokai ne~!

Alhamdulillah...selamat jua sampai ke teratak yang dirindui...hihi...

Sunday, February 14, 2010

mid sem break

ice break
heart break
glass break
hand break
break ape lagih??
nghee~

puzzled..
missin u..... dot dot dot



baba baba baba baba baba baba baba
luv u luv u luv u luv u luv u luv u luv u
call xangkat...msg xbalas...
call xangkat...msg xbalas...
should i forget him? mestila xleyh..

Where'd you go?
I miss you so,
Seems like it's been forever,
That you've been gone.


ak ase cam xde pape
tapi sebenarnye bnyk mende yg ak ade..mmg manusia yg xbersyukur
nk mende yg xde
mende yg ade pndg sebelah mata je

Saturday, August 22, 2009

Selamat Berpuase semua ^_^

herm..
first tyme berpuasa jauh ngn famili,
bersahur ngn roti jer =(
kalau kat umah mkn nasik blablabla...sedap2
uwaa...rindu kat adik2 ku..adik2 muhammad n hazim yg ku sayam sayam =(

td umi dis text me,skg her famili duk kt kedah,
esop nk g hanto abg J dh..isk3
xdang nk jmper ngn abg J
sib baek ngn angah sempat jumper..heheheee...

tp sekarang yg membelenggu ak..
cam..
ak tatau lah feel like that starring eyes looking at me like
wanna aum aum me,cam nak mkang org je pandangan itu
apakah salahku?
adakah ak patot dipersalahkan?


mammma...papppa....
hellpp meee...
pastu pandangan tu cam ade pandangan sinis gak
haila..apekah kesalahan yg tlh ku buat kt diorang?
xpenah ckp n borak pn ngn diorang?
ak hnya hiraukan hal ak jer kt cnie
nk ckp ak kontrol ke ape..xdek la plk,ak pakai lepas jer
hurmm...
w0nder2


oppa oppa..
hyung2...
miss 'em badly
pogoshipoe
miss my komp too....
miss my home sweet home...


tp xper..thanks to that person too...atleast gue ade mende nk
update blog..
hihi... sedhow... =P

manyaknyer assigmnt xciap
tp ak masih sneak gk curik2 tulang nk update blog..
ak pn hairn camner ak leyh idup tnpe tnet
walhal selama nih tnet lah boyfriend ku..

bulan ak xmuncul2..
dimanakah ia menghilang?


senin ni kuiz.
senin ni jgk presentation ctu
huhu..best gop la kalih idup ginih..
tp hk xbest tnet sini slow..
isk,i cant stand with tis situation,xsuker tunggu2 nieyh
mungkin ak agak celaru tulisan ini hak3
biasalah..
luahan dr hati
turun ke jari
tertekan keyboard
terpapar di screen
ter relief la sket
say it out
cry it loud
scream it all....arrrrrggghhhhhhhh [cam harimau kelaparan lak huhu]

naper ak rase cam ni nieyh?
=(
xdek sape2 yg pity ngn ak kah?
ak nk peluk kambing sero
dsbbkn ak dilahirkn thn kambing or biri2,watsoever lah
maybe lepas peluk biri2 ak rase best kot
gebu2,



Hyung!!!~
mianhe ore lewat wish birthday
20 Ogos ezne hyung ku genap 18thn hihi
semoga diberi kejayaan dunia akhirat
n semoga kte dpt bertemu lagi..
nk peluk hyung kuat2


ak tatau nk raye kt mne nanti..
disana disini atau dimana2 sahaja...
umi,baba,ayah,mak?
nenek,datuk,opah,atuk?
umi dis,uncle?


haaa~
satu lg,
kt cnie de jumper senior yg ade irans2 ngn sis marina ^_^
not bad lah

klau teringt kt sis marina,teringt kt karisma..
kwn2 ku..
yg akn terbang ke situ sini
ak je yg duk sini..tp xper...
ak akn kejar impianku tuk ke jepun hihi
dattebayo~!


DBSK
Doushite Kimi Wo Suki Ni Natte Shimattandarou lyrics


Doushite kimi wo suki ni natte shimattandarou
Donna ni toki ga nagarete mo kimi wo zutto
Koko ni iru to omotetta noni
Demo kimi ga eranda no wa chigau michi

Doushite kimi ni nani mo tsutaerarenakattandarou
Mainichi maiban tsunotteku omoi
Afuredasu kotoba wakatteta noni
Mou todoukanai

Hajimete deatta sono hikara
Kimi wo shitteita ki ga shitanda
Amari ni shizen ni tokikonde shimatta futari

Doko ni iku nori mo isshou de
Kimi ga iru koto ga touzen de
Bokura wa futari de otonaninatte kita

Demo kimi ga eranda no wa chigau michi

Doushite kimi wo suki ni natte shimattandarou
Donna ni toki ga nagarete mo kimi wo zutto
Koko ni iru to omotteta noni
Mou kaerenai

Tokubetsuna imi wo motsu kyou wo
Shiawase kao de tatsu kyou wo
Kirei na sugata de kami sama ni negatteru kimi wo

Boku janai hito no tonari de
Shukufukusareteru sugata wo
Boku wa douyatte miokureba ii no darou

Mou doushite kimi wo suki ni natte shimattandarou
Ano koro no bokura no kokoro
Mou modoranai
Kangaeta (mou modoranai) kangaeta

Doushite kimi no te wo tsukami ubaenakattandarou
Donna ni toki ga nagarete mo kimi wo zutto
Boku no yuko ni iru hazu datta
Sono mama ni

Sore demo kimi ga boku no soba hanareteite mo
Eien ni kimi ga shiawase de iru koto
Tada negatteru
Tatoe sore ga donna ni sabishikute mo
Sabishikutemo



Big Bang
Haru Haru lyrics


Yeah
Finally I realized
That I'm nothing without you
I was so wrong
Forgive me

Ah ah ah ah -

Padocheoreom buswojin nae mam
Baramcheoreom heundeullineun nae mam
Yeongicheoreom sarajin nae sarang
Munsincheoreom jiwojijiga anha
Hansumman ttangi kkeojira swijyo
Nae gaseumsogen meonjiman ssahijyo say goodbye

Yeah
Nega eobsin dan harudo mot salgeotman gatatdeon na
Saenggakgwaneun dareugedo geureokjeoreok honja jal sara
Bogosipdago bulleobwado neon amu daedabeobtjanha
Heotdoen gidae georeobwado ijen soyongeobtjanha

Ne yeope inneun geu sarami mwonji hoksi neol ullijin annneunji
Geudae naega boigin haneunji beolsseo ssak da ijeonneunji
Geokjeongdwae dagagagijocha mareul geol su jocha eobseo aetaeugo
Na hollo gin bameul jisaeujyo subaekbeon jiwonaejyo

Dorabojimalgo tteonagara
Tto nareul chatjimalgo saragara
Neoreul saranghaetgie huhoeeopgie
Johatdeon gieongman gajyeogara
Geureokjeoreok chamabolmanhae
Geureokjeoreok gyeondyeonaelmanhae
Neon geureolsurok haengbokhaeyadwae
Haru haru
Mudyeojyeogane

Oh girl I cry cry
Your my all (say goodbye)

Gireul geotda neowa na uri majuchindahaedo
Mot boncheok hagoseo geudaero gadeongil gajwo

Jakkuman yet saenggagi tteooreumyeon amado
Nado mollae geudael chajagaljido molla

Neon neul geu saramgwa haengbokhage neon neul naega dareun mam an meokge
Neon neul jageun miryeondo an namgekkeum jal jinaejwo na borandeusi

Neon neul jeo haneulgachi hayake tteun gureumgwado gachi saeparake
Neon neul geureoke useojwo amu il eopdeusi

Dorabojimalgo tteonagara
Tto nareul chatjimalgo saragara
Neoreul saranghaetgie huhoeeopgie
Johatdeon gieongman gajyeogara
Geureokjeoreok chamabolmanhae
Geureokjeoreok gyeondyeonaelmanhae
Neon geureolsurok haengbokhaeyadwae
Haru haru
Mudyeojyeogane

Nareul tteonaseo mam pyeonhaejigil (nareul itgoseo saragajwo)
Geu nunmureun da mareulteni yeah (haruharu jinamyeon)

Charari mannaji anhatdeoramyeon deol apeultende um
Yeongwonhi hamkkehajadeon geu yaksok ijen
Chueoge mudeodugil barae baby neol wihae gidohae

Dorabojimalgo tteonagara
Tto nareul chatjimalgo saragara
Neoreul saranghaetgie huhoeeopgie
Johatdeon gieongman gajyeogara
Geureokjeoreok chamabolmanhae
Geureokjeoreok gyeondyeonaelmanhae
Neon geureolsurok haengbokhaeyadwae
Haru haru
Mudyeojyeogane

Oh girl
I cry cry
Your my all
Say goodbye bye
Oh my love
Don't lie lie
Yo my heart
Say goodbye












Tuesday, July 21, 2009

Hello

Alhamdulillah perjalanan dr KB ke KT selamat wlau pakcik bowok bus laju...dohla hujan
ish3,marabahayaa...

Tapi puas hati ar sbb sblum step masuk bus tuh sempat jumper ezne hyung ngn ashia (^_^)
Thanks for coming friends,tp maser kt kb mall xsempt nk jumper farah adlina =(

Sampai jer kt kolej,xsempt pn nk rehat,mlm tu ader perjumpaan kelab bi,then nk keno
salin jadual baru lagih, ish3 kuat laa maen tuka2 jadual,xpenat k pok2 dy duk uboh jadul..
kalu ka'rat gak,bkey stakat salin jadual dy jah..salin jadual org itu lagi..ahaks

Sengal molep ka'rat........duk tepi saphio ehs smale?
kecut perut sungguh lar bop nih

Member bilik ak sumernye sampai smlm,zira ar yg paling penat sbb dy duk kt Klang,
perjalanan ke KT dlm 10jam. Tapi dlm penat2 dy pn,acu jer bkok pintu
daaa start membobel =P


Tapi pg ni...
zira ar yg start drama air mata dulu,air mata yg merasmikan pagi ini..huhu
zira,mmg kte ptot bersyukur ape yg kte ade,
setiap yg berlaku ade hikmah masing2 ^_^
thanks for understanding...and I'm happy u say that word!
Give me courage to live on...zutto ikite ^_^

Ak harap,sumer org kt sini dpt terima ak seadanya....





ak masih....
sediiihh...

Thursday, December 18, 2008

CINTA SEORANG SUAMI

CINTA SEORANG SUAMI


Dilihat dari usia beliau sudah tidak muda lagi, usia yang sudah senja
bahkan sudah mendekati malam. Masa Pak Suyatno, 58 tahun ke
sehariannya diisi dengan merawat isterinya yang sakit. isterinya juga
sudah tua. Mereka berkahwin sudah lebih 32 tahun

Mereka dikurniakan 4 orang anak .......disinilah awal cubaan menerpa,
setelah isterinya melahirkan anak ke empat .........
tiba-tiba kakinya lumpuh dan tidak boleh digerakkan. Hal itu terjadi
selama dua tahun.

Menginjak tahun ke tiga seluruh tubuhnya menjadi lemah bahkan
terasa tidak bertulang lidahnyapun sudah tidak mampu digerakkan lagi.



[show/hide]




Setiap hari pak suyatno memandikan, membersihkan kotoran,
menyuapkan, dan mengangkat isterinya ke atas tempat tidur.
Sebelum berangkat ke tempat kerja dia meletakkan isterinya
di hadapan TV supaya isterinya tidak berasa kesunyian.

Walau isterinya tidak dapat bercakap, tapi dia selalu melihat
isterinya tersenyum, dan pak suyatno masih berasa beruntung
kerana tempat kerjanya tidak begitu jauh dari rumahnya,
sehingga siang hari dia boleh pulang ke rumah untuk menyuapi
isterinya makan. Petangnya dia pulang memandikan isterinya,
mengganti pakaian, dan selepas maghrib dia temankan isterinya
menonton tv sambil bercerita apa sahaja yang dia alami seharian.

Walaupun isterinya hanya mampu memandang (tidak mampu
memberikan respons ), pak suyatno sudah cukup senang
bahkan dia selalu menggoda dan bergurau dengan isterinya
setiap kali menjelang tidur.

Rutin ini dilakukan pak suyatno lebih kurang 25 tahun. Dengan
sabar dia merawat isterinya bahkan sambil membesarkan ke
empat buah hati mereka, sekarang anak-anak mereka sudah
dewasa tinggal si bungsu yang masih kuliah.

Pada suatu hari ke empat anak suyatno berkumpul di rumah
orang tua mereka sambil menjenguk ibunya. Kerana setelah
menikah mereka tinggal dengan keluarga masing-masing.

Dan pak suyatno tetap merawat ibu kepada anak-anaknya,
dan yang dia inginkan hanya satu: semua anaknya berjaya.

Dengan kalimat yang cukup hati2 anak yang sulung berkata :
"Pak kami ingin sekali merawat ibu ... Semenjak kami kecil
kami melihat bapak merawat ibu dan tidak ada sedikit pun
keluhan keluar dari bibir bapak, bahkan bapak tidak izinkan
kami menjaga ibu."

Dengan air mata berlinang anak itu melanjutkan
kata-katanya .........

"Sudah yang kali keempat kami mengizinkan bapak
menikah lagi, kami rasa ibupun akan mengizinkannya.
Bila papak akan menikmati masa tua bapak dengan
berkorban seperti ini .....
kami sudah tidak sampai hati melihat bapak begini... kami
berjanji akan merawat ibu dengan sebaik-baiknya secara

bergantian," ujar anaknya yang sulung merayu.

Pak Suyatno menjawab hal yang sama sekali tidak didugaoleh anak-anaknya.

Anak-anakku. .... jikalau hidup di dunia ini
hanya untuk
nafsu.... mungkin bapak akan berkahwin
lagi.... tapi

ketahuilah dengan adanya ibu kalian di sampingku... .
itu sudah
lebih dari cukup. Dia telah melahirkan
kalian..."

Sejenak kerongkongannya tersekat..."Kalian yang selalu
kurindukan hadir di dunia ini dengan penuh cinta
yang tidak dapat dinilai dengan apapun.Cuba kalian tanya
ibumu apakah dia menginginkan keadaannya seperti Ini ?

Kalian menginginkan bapak bahagia .... Apakah batin bapak
dapat bahagia meninggalkan ibumu dalam keadaannya
seperti sekarang ?

Kalian menginginkan bapak yang masih diberi Allah kesihatan
yang baik dirawat oleh orang lain .......bagaimana dengan
ibumu yg masih sakit ?

Sejenak meledaklah tangis anak-anak pak Suyatno...Merekapun
melihat butiran-butiran kecil jatuh di pelupuk mata ibunya...
Dengan pilu ditatapnya mata suami yang sangat dicintainya itu...

Sampailah akhirnya pak Suyatno diundang oleh salah satu
stesen TV swasta untuk menjadi panel jemputan acara
Bimbingan Rohani Selepas subuh dan juru acara pun
mengajukan pertanyaan kepada pak suyatno...

Kenapa bapak mampu bertahan selama 25 tahun merawat
Isteri yang sudah tidak mampu berbuat apa-apa?


Disitulah pak suyatno bercerita...

Jika manusia didunia ini mengagungkan sebuah cinta tapi
dia tidak mencintai kerana Allah maka semuanya
akan luntur...


Saya memilih isteri saya menjadi pendamping hidup
saya .......

Sewaktu dia sihat diapun dengan sabar merawat saya...
Mencintai saya dengan sepenuh hati zahir dan batinnya
bukan dengan mata kepala semata-mata. .. dan dia
memberi saya 4 orang anak yang lucu dan baik-baik...

Sekarang dia sakit berkorban untuk saya kerana Allah...
Dan itu merupakan ujian bagi saya.

Sihat pun belum tentu saya mencari penggantinya. ..
apalagi dia sakit ...
Setiap malam saya bersujud dan menangis dan saya
mengadu kepada Allah di atas sajadah supaya
meringankan
penderitaan isteri saya.Dan saya yakin
hanya kepada Allah
tempat saya mengadukan rahsia
dan segala kesukar kerana

DIA maha Mendengar... .



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...